Schrijf een recensie

Schrijf een recensie
Jubel je na het lezen van een boek van enthousiasme? Of denk je: in de open haard ermee, dit kan beslist beter? Als je zin hebt om je mening te geven, kun je op deze website een recensie schrijven. Zo kunnen anderen lezen wat jij van het boek vindt, en help je elkaar. Je kunt nu alleen nog schrijven over alle boeken die hebben meegedaan aan de Kinderjury 2013. Vanaf 5 maart 2014 kun je recensies schrijven over de boeken uit 2013. Denk eraan dat anderen je recensie lezen, dus eerst goed nadenken, duidelijk formuleren en vooral: geef voorbeelden. Dan begrijpen anderen ook waaróm je iets schrijft.

Zoek het boek waar je over wilt schrijven door een deel van de titel of de auteur in het zoekveld bovenin de website te typen. Vervolgens klik je onder de titel van het boek op schrijf een recensie.

Bekijk hier de schrijftips voor je aan de slag gaat

Hieronder vind je een voorbeeld van een recensie van Sterre van 9 jaar.

Geheime probleemclub
Het leukste boek dat ik heb gelezen is Geen probleem met Fixit! van Mirjam Oldenhave. Iedereen kent Fixit, maar niemand weet wie of wat het is. Het is een geheime club kinderen die problemen oplost, ontdekt een meisje in dit boek. Na turnen krijgt ze een geheimzinnig briefje. Ze moet via de regenpijp naar het clubhuis klimmen. Het is een test, als ze slaagt mag ze meedoen. Het leuke aan Fixit is dat ieder hoofdstuk begint met een mailtje. Daarin vraagt iemand met een probleem om hulp. Ik ken de verhalen al uit de Jippo en heb dus alles twee keer gelezen. Het zou leuk zijn om zelf zo’n club op te richten. Maar ik zou niet weten waar je moet beginnen. Je hebt dan een clubhuis nodig en dat is bij mij in de buurt niet zo makkelijk te vinden. En ik heb ook geen speurhond. Maar Fixit is wel mijn favoriete boek, omdat het zo ontzettend grappig is geschreven!

Geen probleem met Fixit!, Mirjam Oldenhave. Ploegsma, € 12,50 (8+)